Poznaj nasze kierunki studiów

Najczęściej zadawane pytania

Szanowni Kandydaci!

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania z jakimi borykają się kandydaci na studia oraz wyczerpujące odpowiedzi.

Jaka jest wysokość „wpisowego” na studia?

Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł. Należy ją uiścić do trzech dni roboczych od rejestracji w systemie (w przypadku rekrutacji elektronicznej) lub od złożenia podania wraz kompletem dokumentów (w przypadku rekrutacji uzupełniającej).

W jaki sposób mogę dokonać opłaty rekrutacyjnej?

Opłaty można dokonać przelewem na konto Uczelni:

Santander Bank Polska S.A.
Numer konta: 79 1090 2590 0000 0001 3232 5005

lub wpłacić ją w dowolnym urzędzie pocztowym, – zachowując dowód wpłaty, który należy złożyć wraz z dokumentami.

Czy oprócz „wpisowego” wymagane są jeszcze jakieś opłaty?

Poza opłatą rekrutacyjną, kandydat zobligowany jest do uiszczenia opłaty za indeks i legitymację w wysokości 26 zł (4 zł za indeks i 22 zł za elektroniczną legitymację).

Opłaty można dokonać przelewem na konto Uczelni:

Santander Bank Polska S.A.
Numer konta: 45 1090 2590 0000 0001 3232 4938

lub uiścić ją w dowolnym urzędzie pocztowym, – zachowując dowód wpłaty, który należy złożyć wraz z dokumentami.

Jakie są wymagane przez Uczelnię zdjęcia?
  • 3 fotografie zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, (w tym jedna naklejona w prawym górnym rogu kwestionariusza osobowego),
  • fotografię cyfrową w kolorze zapisaną na płycie CD, zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, o wymiarach 20 mm x 25 mm w rozdzielczości co najmniej 300 dpi – w formacie JPG.
Czy aby złożyć dokumenty za pośrednictwem innej osoby potrzebne jest upoważnienie?

Tak, w przypadku składania dokumentów przez osoby trzecie potrzebne jest pisemne upoważnienie. Można je pobrać tutaj:

https://uczelniaoswiecim.edu.pl/rekrutacja/niezbedne-dokumenty/

Czy w Uczelni przeprowadzane są egzaminy wstępne na studia pierwszego, drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie?

Na studia pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolite magisterskie nie przeprowadza się dodatkowych egzaminów wstępnych.

W jaki sposób poznam wyniki rekrutacji elektronicznej?

Każdy kandydat na indywidualnym koncie w systemie rekrutacyjnym może sprawdzić wyniki postępowania kwalifikacyjnego. Ponadto, wyniki zostaną umieszczone na stronie internetowej w zakładce: „Wyniki rekrutacji”- zgodnie z ustalonym harmonogramem. Sprawdź: Wyniki rekrutacji

Jakie lektoraty prowadzone są na uczelni ?

Uczelnia oferuje lektoraty w językach:  język angielski, język niemiecki lub język rosyjski.

Kiedy należy zadeklarować wybór specjalności na kierunku studiów?

Specjalność wybierana jest w zależności od kierunku studiów, natomiast nie wcześniej, niż po pierwszym semestrze studiów, na którym realizowane są przedmioty ogólnouczelniane.

Jakie są następstwa nieterminowego złożenia dokumentacji w I turze rekrutacji elektronicznej?

Dokumenty można złożyć w II turze rekrutacji lub w rekrutacji uzupełniającej. Należy dokonać ponownej rejestracji w systemie elektronicznym i uiścić płatności.

Gdzie mogę pobrać skierowanie do Lekarza Medycyny Pracy?  

Kandydaci na kierunki: Pielęgniarstwo, Ratownictwo Medyczne, Wychowanie Fizyczne, Dietetykę, Pedagogikę przedszkolna i wczesnoszkolna oraz Pedagogika skierowania na badania lekarskie do lekarza medycyny mogą pobrać w Dziale Spraw Studenckich – budynek Collegium Primum pokój 2.13.

Więcej informacji pod linkiem: https://uczelniaoswiecim.edu.pl/rekrutacja/dodatkowe-informacje/informacja-dot-skierowan-na-badania-lekarskie-dla-kandydatow-na-studia/

Gdzie można przeprowadzić badania lekarskie?

Badania można przeprowadzić w dowolnej placówce – lekarza medycyny pracy lub placówce partnerskiej Uczelni.

Jestem już studentem i podejmuję drugi kierunek studiów. Jakie dokumenty powinienem złożyć?

Należy zarejestrować się w systemie elektronicznej rekrutacji na studia i złożyć komplet wymaganych od  kandydata dokumentów, których wykaz znajduje się tutaj.

Gdzie i kiedy zostaną opublikowany harmonogram zajęć?

Harmonogram zajęć zostanie podane do publicznej wiadomości pod koniec miesiąca września w bieżącym roku akademickim. Zostaną zamieszczone na stronie internetowej w zakładce Instytutu.

 

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami!

Dział Spraw Studenckich

tel.  33 842 98 13 / 33 842 98 23
e-mail: rekrutacja@uczelniaoswiecim.edu.pl