Seminarium naukowe „Pedagogika czasów wojny. O przemianach powinności pedagogiki w konfrontacji z rzeczywistością wojny” już za nami!
Data utworzenia: 6 listopada 2024r.
W dniu 4 listopada 2024 r. odbyło się seminarium naukowe na temat: „Pedagogika czasów wojny. O przemianach powinności pedagogiki w konfrontacji z rzeczywistością wojny”. Wydarzenie zorganizowane zostało przez Instytut Nauk Humanistycznych i Społecznych we współpracy ze Szkołą Podstawową Sportową z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego nr 8 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Oświęcimiu.
Program seminarium obejmował wykład dla studentów i nauczycieli akademickich wygłoszony przez Panią prof. dr hab. Irinę Saukh na temat: „Rezyliencja nauczycieli jako podstawa wyjścia z sytuacji kryzysowych w warunkach przedłużającego się stresu wojennego”. Zebrani uczestniczyli również w panelu dyskusyjnym zorganizowanym w Małopolskiej Uczelni Państwowej im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu.
Druga część seminarium, której koordynatorem była mgr Monika Gibała – zastępca Dyrektora INHiS, zaplanowana została w Szkole Podstawowej Sportowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego nr 8 w Oświęcimiu, gdzie uczestnicy zapoznani zostali przez Dyrektora placówki mgr Krzysztofa Jakubika z wyzwaniami wynikającymi z edukacji uczniów z Ukrainy w zespołach klasowych.
Dla nauczycieli oraz uczniów przygotowane zostały dwa wykłady. Pierwszy z nich zatytułowany „Technologie pedagogiczne i mechanizmy nadrabiania strat edukacyjnych w warunkach wojennych (wykorzystanie skutecznych innowacyjnych technologii nauczania w warunkach stanu wojennego)” wygłosiła Pani prof. dr hab. Irina Saukh, a drugi „Nowe wyzwania i zadania edukacji międzykulturowej wobec toczącej się wojny w Ukrainie” zaprezentowała Pani prof. dr hab. Ewa Ogrodzka – Mazur.
Dzięki uprzejmości Dyrekcji szkoły oraz zaangażowaniu nauczycieli: mgr Anny Chodackiej i mgr Magdaleny Szewczuk, Goście mieli okazję do obserwacji lekcji pokazowej w klasie 1c, udziału w występie artystycznym przygotowanym przez uczniów z Ukrainy oraz rozmowy z dziećmi, które chętnie dzieliły się swoimi doświadczeniami edukacyjnymi oraz adaptacyjnymi.