
Instrukcja dla studenta Microsoft365 (Offce365)
Uzyskanie konta i hasła
Szanowny Studencie, Twoje konto Microsoft365 (Office365) jest zakładane „z góry” w USOS przez sekretariat instytutu do którego należysz gdy rozpoczynasz studia po raz pierwszy w naszej Uczelni. Aby potwierdzić czy posiadają Państwo konto prosimy o kontakt z sekretariatem do którego Państwo przynależą.
Jeżeli na przykład wrócili Państwo na studia po dłuższej przerwie, rozpoczęli kolejne studia na innym kierunku, wrócili ponownie na studia po skreśleniu itp. to proszę pominąć ten krok i przejść TU (klik!) ponieważ nadal mają Państwo założone konto na ten sam numer indeksu. Proszę w takim przypadku logować się już ustalonym przez siebie hasłem.
Nr. dyplomu nie jest Nr.Indeksu.
Dane do logowania do platformy należy odebrać z sekretariatu instytutu do którego będą państwo przypisani
login: nr_indeksu@mup.edu.pl
strona logowania: https://portal.office.com lub login.microsoftonline.com
Proszę przy pierwszym logowaniu koniecznie przeprowadzić procedurę pierwszego logowania i ustawić alternatywny adres e-mail i/lub telefon. Nie klikaj na tym etapie przycisku „anuluj” – zablokuje to możliwość odzyskania hasła w przyszłości. Wprowadzenie alternatywnego kontaktu pozwoli w przyszłości na samodzielne zresetowanie hasła.
Jeżeli otrzymasz komunikat, że takie konto nie istnieje, skontaktuj się z sekretariatem instytutu.
Pierwsze logowanie
W pierwszej kolejności należy zalogować się za pomocą strony https://portal.office.com lub https://login.microsoftonline.com
Loginem jest adres e-mail studenta nr_albumu@mup.edu.pl logowanie za pomocą numeru telefonu lub skype nie jest obsługiwane.
Po wpisaniu adresu e-mail należy kliknąć przycisk „Dalej”, zostaniemy wtedy przekierowani do strony USOS gdzie trzeba będzie podać dane logowania adres e-mail studencki i hasło logowania do platformy
Pierwsze logowanie dobiegło końca. Po wszystkim zostaną Państwo przeniesieni do swojego osobistego konta Office 365.
Odzyskiwanie hasła do konta Microsoft
Aby odzyskać hasło do konta należy podążać za instrukcją odzyskiwania hasła do platformy USOS który znajdą państwo TUTAJ
Podstawowa obsługa Microsoft Outlook
Aby dostać się na platformę pocztową Outlook w Małopolskiej Uczelni Państwowej możemy wykorzystać kilka sposobów:
- Microsoft 365
W wyszukiwarce wyszukujemy „Office365” lub Ten adres URL. Logujemy się na stronie używając danych logowania (Nr.Indeksu@mup.edu.pl) zostaniemy przekierowani na stronę USOS na której logujemy się tak jak w poprzedniej stronie (Nr.Indeksu@mup.edu.pl) i hasłem które utworzyli Państwo w pierwszym logowaniu.

W momencie kiedy trafimy na główną stronę platformy Microsoft 365 wybieramy ikonę Outlook lub jeśli nie znajduje się ona na lewym menu wchodzimy w „Aplikacje” po lewej stronie ekranu i wybieramy Outlook (jak na przykładzie)

- USOS
Wyszukujemy w przeglądarce „login.mup.edu.pl” lub klikamy w URL TUTAJ, po wejściu na stronę logujemy się za pomocą danych logowania do USOS (Nr.Indeksu@mup.edu.pl).

Po udanym logowaniu przechodzimy na dół strony aż nie zobaczymy nagłówka „Pozostałe Usługi” wtedy klikamy w link „Usługa Microsoft office 365: Poczta Outlook” która przeniesie nas bezpośrednio do platformy Outlook bez dodatkowych logowań gdyż już zalogowaliśmy się do USOS wchodząc na tą stronę na której się znajdujemy.

- Strona Uczelni

Wchodzimy na stronę MUP lub TUTAJ w głównym menu wybieramy „Studia” i przechodzimy na „Zdalne nauczanie”
Otworzy się nam strona „Informacje” na lewym menu bocznym, wybieramy na nim „Spis usług” na którym w nagłówku „Link do platform i usług” wybieramy „Usługa Microsoft Office 365: Poczta Outlook” i klikamy w przycisk „Tutaj”.
Przekieruje nas to do Outlook na który trzeba będzie się zalogować używając konta USOS (Nr.Indeksu@mup.edu.pl). Po udanym zalogowaniu zostaniemy przekierowani do poczty Outlook.

- Czy możemy powiązać nasze konto Office365 z aplikacją Outlook na komputerach Windows?
Niestety licencja którą na ten moment posiadamy pozwala jedynie na korzystanie z przeglądarkaowej wersji poczty Outlook jak i całości usług Office365. Dział IT zaleca używanie wersji przegladarkowych. Nie ma możliwości podłączenia poczty do aplikacji pocztowych desktopowych/mobilnych.
Jak wysłać e-mail w Outlook
WAŻNE!
Adresy oficjalne administracji Małopolskiej Uczelni Państwowej znajdują się WYŁĄCZNIE na domenie @uczelniaoswiecim.edu.pl. Lista kontaktów znajduje się TUTAJ nie gwarantujemy że wiadomości zostaną odebrane jeśli nie będzie wykorzystany oficjalny adres e-mail np. sekretariatu.
- Tworzenie wiadomości E-mail

Po zalogowaniu się na konto Office365 i przejściu na Outlook zostaniemy przywitani przez główną stronę tego programu, aby napisać wiadomość należy zaznaczyć w lewym górnym rogu niebieski przycisk „Nowa wiadomość”

Po czym na prawej stronie okna otworzy się pole do utworzenia e-maila. Ważne potczas wpisywania adresata w polu „Do” Outlook automatycznie zacznie wyszukiwać adresata na podstawie już wpisanej treści, upewnij się że adresat do którego wysyłasz jest na właściwej nazwie domenowej po @.
Proszę też uważać gdyż podczas wpisywania adresata mogą również pojawić się grupy utworzone przez studentów i dydaktyków.
Aby dodać plik do e-mail na komputerze w wersji na przeglądarce wystarczy przeciągnąć plik który potrzebny jest do załączenia.
W wersji mobilnej (telefon) w przeglądarce w lewym dolnym rogu wybieramy „Załącznik”
Podstawowa obsługa Microsoft Teams
Z programu Microsoft Teams mogą Państwo korzystać z wykorzystanie przeglądarki internetowej, aplikacji desktopowej oraz aplikacji mobilnej.
Aby zalogować się z wykorzystaniem przeglądarki internetowej należy zalogować się do swojego konta Office365 pod adresem https://portal.office.com
Następnie w panelu użytkownika należy kliknąć zaznaczoną na czerwono ikonkę. W wyniku tego zostaną Państwo przekierowani do przeglądowej wersji programu Microsoft Teams.
Jeżeli chcą Państwo pobrać aplikację mobilną albo desktopową programu, proszę skorzystać ze strony
https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/microsoft-teams/download-app
Dołączanie do zespołu
Jedną z najważniejszych rzeczy jest dołączenie do odpowiedniego zespołu. Metod dołączania do zespołu jest kilka. Mogą Państwo uzyskać od prowadzącego link po kliknięciu którego zostaną Państwo automatycznie dołączeni do zespołu po kliknięciu „Dołącz”
Inną metodą jest dołączenie za pomocą kodu dostępu, który mogą Państwo otrzymać od prowadzącego. W tym celu w aplikacji należy kliknąć „Zespoły” oraz wprowadzić w odpowiednim kafelku otrzymany kod.
Po dołączeniu do zespołu będzie się on Państwu wyświetlał w programie Microsoft Teams.
Uruchamianie spotkania
W celu rozpoczęcia nowego spotkania należy po wejściu do zespołu wybrać „Rozpocznij spotkanie”.
Po rozpoczęciu spotkania, w dolnym pasku będą Państwo mogli zmienić ustawienia związane z udostępnianiem wideo z kamery, dźwięku z kamery czy widoku pulpitu.
Dołączanie do istniejącego spotkania
W przypadku chęci dołączenia do istniejącego spotkania, należy wejść do odpowiedniego Zespołu, a następnie odnaleźć informacje związane z aktualnym spotkaniem. A następnie kliknąć przycisk „Dołącz”
Przed dołączeniem do aktywnego spotkania należy ustawić udostępnianie obrazu z kamery oraz dźwięku z mikrofonu. A następnie należy kliknąć „Dołącz teraz”.
Dodatkowe materiały
Dodatkowe materiały związane z Microsoft Teams dostępne poniżej:
Office 365 dla Edukacji jako rozwiązanie do zdalnego nauczania
Pełny kurs organizacji edukacji zdalnej z wykorzystaniem Microsoft Teams