Instrukcja udostepniania Onedrive
Udostępnianie
1.Aby udostępnić istniejący wybrany plik lub folder w usłudze Microsoft365, należy otworzyć aplikację Onedrive
2. Następnie należy zamieścić wybrany plik lub folder klikając ikonkę „Przekaż”. Wybieramy plik który chcemy przesłać, a po jego załadowaniu klikamy ikonę udostępniania.
3. Pojawi się okienko w którym wybieramy sposób w jaki chcemy udostępnić plik w zależności od potrzeb. Domyślnie wyświetla się opcja „Każda osoba dysponująca linkiem może edytować”. Jest to mniej bezpieczna opcja w przypadku wrażliwych danych. Należy kliknąć powyższą opcję aby rozwinąć pozostałe opcje udostępniania i wybrać najbardziej odpowiednią dla danej sytuacji. Można także zdecydować czy osoba lub osoby którym udostępnimy zasób mogą go edytować, pobierać itp. należy w każdym przypadku zapoznać się z dostępnymi opcjami, aby przypadkiem nie udostępnić pliku osobom niepowołanym.
4. Po zdefiniowaniu parametrów klikamy niebieski przycisk „Zastosuj„, w kolejnym kroku
5. W przypadku jeżeli chcemy udostępnić plik konkretnej osobie, zaczynamy wpisywać nazwę użytkownika i klikamy „Wyślij”
6. Po poprawnym udostępnieniu pojawi się poniższy komunikat, a plik po chwili zmieni status z „Prywatny” na „Udostępniony”.
Wyłączenie udostępniania
1. Jeżeli przez pomyłkę udostępniliśmy plik lub chcemy wyłączyć jego udostępnianie np. w celu zaprzestania modyfikacji przez użytkownika, któremu został udostępniony plik, należny kliknąć trzy kropki przy danym pliku i wybrać opcję „Zarządzaj dostępem”
2. W następnym kroku modyfikujemy dostęp. Możemy całkowicie wyłączyć udostępnianie klikając „Zatrzymaj udostępnianie” lub usunąć link, lub w polu „Ten link działa dla” krzyżykiem usunąć wybrane osoby.
3. Jeżeli dostęp został całkowicie wycofany, na ekranie po odświeżeniu strony przy danym pliku status „Udostępniony” zmieni się na „Prywatny”