
Porozumienie o programie studiów
Porozumienie o programie studiów – Learning Agreement for Studies sporządza się w celu rzetelnego i przejrzystego przygotowania mobilności oraz, aby zagwarantować studentowi uznanie przedmiotów / kursów pomyślnie zaliczonych za granicą w instytucji szkolnictwa wyższego do jego dorobku akademickiego w Uczelni.
1. Porozumienie o programie studiów oraz wszelkie zmiany zawierane są wyłącznie w formie elektronicznej poprzez:
- system Online Learning Agreement, który jest dostępny pod adresem: https://learning-agreement.eu,
- aplikację mobilną Erasmus+ App, możliwą do pobrania na telefon w Google Play i App Store lub on-line pod adresem: https://erasmusapp.eu.
2. W celu przygotowania i zawarcia porozumienia o programie studiów, tożsamość studenta musi zostać uwierzytelniona poprzez system Id for Erasmus+, do którego logowanie odbywa się zgodnie z zasadami, o których mowa na stronie internetowej: https://erasmus.pionier.net.pl/pierwsze-logowanie-studenta.
1.Porozumienie o programie studiów zostaje zawarte przed rozpoczęciem mobilności.
2. Porozumienie o programie studiów zostaje zawarte pomiędzy między trzema stronami: studentem, Uczelnią i instytucją szkolnictwa wyższego.
Porozumienie o programie studiów uwzględnia minimalne komponenty edukacyjne dotyczące realizacji programu studiów za granicą w instytucji szkolnictwa wyższego:
1) dane studenta (imię, nazwisko, data urodzenia, płeć, narodowość, kierunek studiów, poziom studiów),
2) informacje dot. Uczelni (nazwa, adres, kod Erasmusa, dane kontaktowe),
3) informacje dot. instytucji szkolnictwa wyższego (nazwa, adres, kod Erasmusa, dane kontaktowe),
4) poziom kompetencji językowych, które student posiada przed rozpoczęciem mobilności,
5) planowany termin mobilności,
6) program studiów realizowany przez studenta w instytucji szkolnictwa wyższego (wykaz przedmiotów / kursów, semestr ich realizacji, liczba punktów ECTS za każdy pozytywnie zaliczony przedmiot / kurs),
7) przedmioty / kursy zawarte w programie studiów, które student realizowałby w Uczelni w danym semestrze, a które zostaną zastąpione przedmiotami / kursami, dzięki zrealizowaniu programu studiów,
8) podpisy stron.
Łączna liczba punktów ECTS uzyskanych w trakcie mobilności za przedmioty / kursy powinna wynosić 30 ECTS na semestr.
Program studiów realizowany w instytucji szkolnictwa wyższego musi być maksymalnie zbieżny z programem studiów realizowanym na danym kierunku studiów w Uczelni i nie może zawierać przedmiotów / kursów, które student zrealizował już w Uczelni.
1. Nie jest wymagana zgodność nazw przedmiotów / kursów realizowanych przez studenta w instytucji szkolnictwa wyższego z przedmiotami / kursami ujętymi w programie studiów na danym kierunku studiów w Uczelni.
2. Podstawą określenia zamienników przedmiotów / kursów jest zbieżność efektów uczenia się.
3. Nie jest wymagane znajdowanie zamienników przedmiotów / kursów „jeden-do-jednego” dla każdego przedmiotu / kursu Ideą mobilności jest „grupowanie” efektów uczenia osiągniętych w przyjmującej instytucji szkolnictwa wyższego i zastępowanie nimi efektów uczenia się wymaganych w Uczelni.
W przypadku występowania różnic w programach studiów realizowanych w instytucji szkolnictwa wyższego i w Uczelni i braku możliwości uzyskania 30 punktów ECTS na semestr w instytucji szkolnictwa wyższego, przed zawarciem porozumienia o programie studiów, student zobowiązany do zawarcia Karty zaliczeń (do pobrania tutaj), zawierającej informacje o przedmiotach / kursach z programu studiów realizowanego na danym kierunku i w danym semestrze w Uczelni, które musi uzupełnić po powrocie w terminie w niej określonym.
1. W przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian do pierwotnie uzgodnionego programu studiów – w trakcie trwania mobilności, student zgłasza ten fakt uczelnianemu Koordynatorowi programu Erasmus+.
2. Wprowadzenie zmian do porozumienia o programie studiów jest możliwe w terminie 5 tygodni od rozpoczęcia mobilności.
3. Zmiany muszą zostać zaakceptowane przez wszystkie strony, tj. studenta, Uczelnię i instytucję szkolnictwa wyższego.
4. Wszelkie zmiany do zawierane są wyłącznie w formie elektronicznej.
5. W zależności od dokonanych zmian, student zobowiązany jest wprowadzić zmiany do Karty zaliczeń (do pobrania tutaj).
Szczegółowe informacje zawarte są w Regulaminie realizacji zagranicznych mobilności edukacyjnych.