Platforma USOS
Dostęp do USOS
Tutaj zalogują się państwo do Platformy USOS – klik!
Szkolenie / instrukcja wideo
Pod tym linkiem – KLIK! znajduje się nagranie ze szkolenia z obsługi systemu USOSweb dla Studentów.
Logowanie USOS / Reset hasła
Poniżej znajduje się instrukcja pierwszego logowania / resetowania hasła do systemu USOS (USOSweb, Microsoft365, Moodle, itp.). Do logowania wykorzystywane są dane uwierzytelniania z systemu USOS.
Do zalogowania się korzystamy z identyfikatorów według wzoru:
-Dla studentów: nrindeksu@mup.edu.pl
-Dla dydaktyków/pracowników uczelni: imie.nazwisko@mup.edu.pl
– w przypadku jeżeli pracownik zostaje studentem lub student pracownikiem to obowiązuje pierwotnie nadany login. Nie ulega on zmianie.
1. Wejdź na stronę login.mup.edu.pl. Wprowadź swój login i hasło oraz kliknij „Zaloguj się”. Od tego momentu powinieneś móc korzystać ze środowiska USOS
LUB
jeżeli nie posiadasz danych logowania, dane są błędne lub chcesz zresetować zapomniane hasło przejdź do kroku nr 2.
2. Kliknij „Ustaw nowe hasło”. W następnym oknie wybierz opcję „Podaj adres e-mail…”. Jeżeli otrzymujesz komunikat „Nie znaleziono użytkownika o podanym adresie e-mail” przejdź do kroku nr 3. W przeciwnym wypadku przejdź do kroku nr 4 i 5.
3. UWAGA! Wskazany przez użytkownika dowolny, inny niż służbowy (Microsoft Office 365) adres e-mail , musi być wprowadzony wcześniej w systemy uczelni. Jeżeli tak nie jest, nie będzie możliwe uzyskanie dostępu do systemów lub zresetowanie hasła i otrzymasz komunikat tak jak na załączonym obrazku. W celu wprowadzenia adresu e-mail do systemów uczelni, w przypadku jeżeli sytuacja dotyczy:
a. pracownika uczelni, prosimy o kontakt z Działem Kadr, rekomendujemy przesłanie wskazanego adresu e-mail na adres kadry@uczelniaoswiecim.edu.pl .
b. studenta, prosimy o kontakt z sekretariatem do którego Państwo przynależą.
Po uzupełnieniu adresu e-mail w systemie ponów procedurę resetowania od kroku nr 1 po upływie minimum kilku godzin od wprowadzenia przez pracownika uczelni adresu e-mail.
4. Dodatkowo, podczas prób resetowania hasła należy wziąć pod uwagę:
a. Odstęp pomiędzy próbami wygenerowania tokenu e-mail wynosi 10 minut.
b. Ograniczenie na liczbę prób wygenerowania tokenu e-mail wynosi 3.
c. Okres czasu, w którym obowiązuje ograniczenie na liczbę prób wygenerowania tokenu e-mail wynosi 24 godziny
d. Ważność tokenu do uzyskania lub zresetowania hasła wynosi 2 godziny
5. Po wprowadzeniu dowolnego, innego niż służbowy/studencki (Microsoft Office 365) adresu e-mail, otrzymasz komunikat:
6. Po kliknięciu linku w wiadomości e-mail wpisz nowe hasło zgodnie z sugestiami, system może w celu dodatkowej weryfikacji poprosić o PESEL:
7. Kliknij „Ustaw hasło”, a następnie zaloguj się nim do wybranej usługi.
Instrukcja edycji prywatnego adresu e-mail w USOSweb
UWAGA! Dotyczy wyłącznie studentów. W przypadku pracowników należy skontaktować się z Kadrami.
Alternatywny adres e-mail służy do samodzielnego odzyskiwania hasła w środowisku USOS (w tym Microsoft365, Moodle). Dlatego po pierwszym zalogowaniu do USOSweb należy niezwłocznie go uzupełnić lub zaktualizować.
Dotyczy w szczególności osób, które odebrały dane dostępowe na pasku z Biblioteki.
1. W prawym dolnym rogu okienka USOSweb w polu „Informacje o użytkowniku”, wybierz „Moja strona profilowa”
2. Odnajdź pole z miejscem do wprowadzania innego niesłużbowego adresu e-mail tak jak pokazano na obrazku. Kliknij „Edytuj”
3. W kolejnym kroku wpisz swój wskazany wcześniej adres e-mail i kliknij „Zapisz”:
Zamawianie mLegitymacji / wgrywanie zdjęcia
Studenci mają możliwość zamówić mLegitymację poprzez USOSweb ze swojego konta.
1. Po zalogowaniu do USOSweb student wybiera zakładkę „Dla Studentów”
2. Następnie wybierz moduł „mLegitymacja Zamów mLegitymację”
3. Jeśli wymagania opisane w widoku jak poniżej są spełnione, student ma możliwość zamówienia mLegitymacji:
4. Dodatkowo, student może sprawdzić swoje zdjęcie do legitymacji z poziomu zakładki „Mój USOSWeb”, nasuwając (nie klikając) kursor myszki na odnośnik zaznaczony na obrazie poniżej:
1. Studenci mają możliwość wgrania zdjęcia (w przypadku, kiedy to zdjęcie nie zostało wcześniej dodane) z poziomu USOSweb -> zakładka DLA WSZYSTKICH wybierając panel „Zdjęcia do legitymacji”:
2. Jeśli zdjęcie nie zostało dodane, student będzie miał możliwość wgrania pliku ze zdjęciem:
3. Po wgraniu zdjęcia, należy je odpowiednio wykadrować, po czym zatwierdzić zielonym przyciskiem:
4. Następnie student klika przycisk „Zgłoś zdjęcie do zatwierdzenia” :
5. Aplikacja wyświetli komunikat, że zdjęcie zostało zgłoszone i czeka na zatwierdzenie:
6. Po zatwierdzeniu zdjęcia przez pracownika Uczelni, status zmieni się na Zatwierdzone: