
Uczelniana sieć WiFi – MUP-WiFi
Jak korzystać z WiFi na terenie Uczelni
- Aby połączyć się z uczelnianą siecią WiFi na swoim urządzeniu za pomocą swojego indywidualnego konta USOS należy wybrać nazwę sieci (SSID) MUP-WiFi
- W przypadku nowoczesnych urządzeń system poprosi o podanie dodatkowego hasła* (WPA) do przyłączenia do sieci , które otrzymają Państwo od dowolnego pracownika administracji, obsługi, znajdą na kodach QR lub tablicach ogłoszeń. W przypadku starszych urządzeń nie obsługujących dodatkowych zabezpieczeń ten krok (2) zostanie pominięty.

- Po połączeniu z siecią pojawi się automatycznie Captive Portal jak na obrazku. Jeżeli strona automatycznie się nie wyświetli, należy w przeglądarce internetowej odwiedzić dowolną stronę www. Jeżeli w tym momencie zdarzy się komunikat np. „połączenie nie jest bezpieczne” należy dodać wyjątek bezpieczeństwa w przeglądarce – zazwyczaj link „zaawansowane” (lub postąpić jak w kroku 10.) Jest to spowodowane używaniem przestarzałego systemu operacyjnego lub przeglądarki urządzenia.
- Wpisz w odpowiednie pola login i hasło do swojego indywidualnego konta USOS,
- Następnie należy zapoznać się z regulaminem oraz go zaakceptować zaznaczając checkbox.
- W ostatnim kroku należy kliknąć niebieski przycisk „Sign in„.
* rozwiązanie dodatkowo szyfruje połączenie radiowe między urządzeniami podłączonymi do sieci WiFi, a Access Pointem. Jest to zabezpieczenie OWE. Sieć Enhanced Open (otwarta rozszerzona) jest kolejnym krokiem do zwiększenia bezpieczeństwa w sieciach otwartych.

- W tym momencie uzyskują Państwo dostęp do sieci WiFi. Pojawić może się mogą dwie informacjie o poprawnym przyłączeniu do sieci: „Authentication successful” oraz po 10 sekundach „Success”. Komunikat można zamknąć:
WiFi dla gości spoza Uczelni
Podłączenie do sieci MUP-WiFi możliwe jest również dla osób nie posiadających indywidualnego konta USOS (np. osoby spoza Uczelni).
Zainteresowani proszeni są o kontakt z odpowiednim kierownikiem jednostki, który potwierdzi zasadność nadania dostępu dla Państwa do sieci WiFi.
Regulamin uczelnianej sieci WiFi
- Zabrania się udostępniania danych logowania do WiFi innym osobom (login i hasło) gdyż są to te same dane jakimi logują się Państwo do swoich kont USOS – MS365 – Moodle!
- Do sieci trzeba logować się ponownie np. następnego dnia aby wifi znów działało.
- W przypadku problemu z połączeniem proponujemy spróbować „zapomnieć sieć” a następnie połączyć się ponownie wpisując hasło. W przypadku problemu jeżeli nie pojawi się Captive Portal do wpisania loginu i hasła USOS to proponujemy zmienić w smartfonie w aplikacjach domyślnych domyślną przeglądarkę na np. Google Chrome.
Pełną treść regulaminu można znaleźć w zamieszczonym poniżej pliku. Korzystanie z WiFi oznacza jego akceptację.