
Powołanie Rady ds. dostępności

Szanowni Państwo,
informujemy, że Rektor Małopolskiej Uczelni Państwowej im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu powołała Radę ds. dostępności w związku z realizacją projektu „Małopolska Uczelnia Państwowa – rozwój w kierunku dostępności” (nr projektu
FERS.03.01-IP.08-0079/24).
W skład Rady ds. dostępności wchodzą:
1) dr Radosław Folga – Prorektor ds. Studenckich i Promocji;
2) dr Katarzyna Wadoń-Kasprzak – Prorektor ds. Nauczania i Rozwoju;
3) mgr Justyna Kuglin – Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych;
4) Koordynator ds. Dostępności;
5) dr Jadwiga Oleksy – Przedstawiciel Instytutu Nauk Humanistycznych i Społecznych
6) mgr Karolina Pawlusiak – Przedstawiciel Instytutu Nauk o Ekonomii
i Bezpieczeństwie
7) dr Joanna Stuglik – Przedstawiciel Instytutu Nauk Inżynieryjno-Technicznych
8) dr Igor Chaklosh – Przedstawiciel Instytutu Nauk o Zdrowiu
9) Weronika Bliźnik – przedstawiciel studentów
10) Przedstawiciel Fundacji Perseus – Partnera Projektu
Zadaniem Rady ds. dostępności jest:
- wymiana dobrych praktyk i doświadczeń jakimi dysponuje Partner projektu oraz zaproszeni eksperci;
- wsparcie merytoryczne pracowników Małopolskiej Uczelni Państwowej im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu odpowiedzialnych za realizację zadań związanych z dostępnością;
- monitorowanie przebiegu realizacji projektu;
- opiniowanie i doradztwo w procesie tworzenia, konsultowania i nowelizacji regulaminów i aktów prawnych dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, koniecznych do zaimplementowania w MUP;
- wdrażanie aktów prawnych związanych z dostępnością Uczelni;
- opiniowanie zakupów, proponowanie bądź inicjowanie zmian, usprawnień w ramach realizacji projektu ,,Małopolska Uczelnia Państwowa – rozwój w kierunku dostępności” – nr umowy: FERS.03.01-IP.08-0079/24;
- rekrutacja ekspertów/ konsultantów zewnętrznych uczestniczących w spotkaniach Rady ds. Dostępności w oparciu o odrębny regulamin rekrutacji ustalony zarządzeniem Rektora;
- wyznaczanie celów i kierunków działań Uczelni z zakresu dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami;
- przedstawianie Rektorowi rekomendacji dotyczących dostępności Uczelni;
- opiniowanie i zajmowanie stanowiska w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami;
- działanie na rzecz poprawy świadomości społecznej w zakresie dostępności;
- aktywny udział w przygotowaniu niezbędnych do realizacji działań dotyczących dostępności.