Poznaj nasze kierunki studiów

Realizacja projektu „Małopolska Uczelnia Państwowa – rozwój w kierunku dostępności”

Na grafice znajduje się ciąg znaków: logo i napis Fundusze Europejskie dla Rozwoju społecznego, flaga RP i napis Rzeczpospolita Polska oraz logo UEi napis dofinansowane przez Unię Europejską

W okresie od października do grudnia 2024 roku rozpoczęto pierwsze działania w ramach projektu „Małopolska Uczelnia Państwowa – rozwój w kierunku dostępności”, realizowanego z udziałem Fundacji Perseus. Zarządzeniem nr 69/2024 Rektora MUP z dnia 9 października 2024 r. powołano zespół projektowy, który przeszedł szkolenia dotyczące realizacji projektu. Zespół zapoznał się m.in. z dokumentami:

· Standardy dostępności dla polityki spójności 2021–2027,

· Standard minimum równości kobiet i mężczyzn (EFS+),

· Procedura wdrażania Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych (KPON).

Miejsce realizacji projektu zostało oznaczone zgodnie z wytycznymi. Informacje o projekcie są dostępne na stronach internetowych MUP i Fundacji Perseus oraz w mediach społecznościowych.

Poniżej przedstawiamy podsumowanie wykonanych prac:


Zadanie 1: Poprawa funkcjonowania Akademickiego Centrum Wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami

W ramach zadania zatrudniono doradcę ds. dostępności/edukacyjnego (OzN), który rozpoczął m.in.:

· analizę dokumentacji projektowej i uczelnianej,

· analizę potrzeb edukacyjnych kandydatów i studentów,

· ocenę oferty edukacyjnej oraz programów studiów,

· przegląd katalogu wsparcia dla osób ze szczególnymi potrzebami.

W październiku 2024 r. doradca uczestniczył w szkoleniu dotyczącym zasad równościowych w perspektywie 2021–2027.

Na mocy Zarządzenia nr 86/2024 z 4 grudnia 2024 r. powołano Radę ds. Dostępności, która będzie wspierać realizację projektu i działania na rzecz dostępności w uczelni.


Zadanie 3: Poprawa dostępności cyfrowej i usuwanie barier informacyjno-komunikacyjnych

Zatrudniono koordynatora/specjalistę ds. dostępności cyfrowej (OzN), który rozpoczął:

· analizę dokumentacji projektowej, aktów prawnych i standardów dostępności cyfrowej,

· przegląd cyfrowych materiałów uczelni oraz innowacyjnych rozwiązań wspierających dostępność.

Specjalista również wziął udział w szkoleniu dotyczącym zasad równościowych.


Zadanie 5: Opracowanie i wdrożenie procedur oraz katalogu usług edukacyjnych

W ramach zadania zatrudniono:

· specjalistkę ds. dostępności, która rozpoczęła analizę dokumentów i tworzenie procedur,

· doradcę ds. organizacji jednostki ds. dostępności, który wspiera prace nad katalogiem procedur i analizą dokumentacji uczelni.

Oboje uczestniczyli w szkoleniu wewnętrznym dotyczącym równości szans.


W nadchodzących miesiącach zaplanowano działania: pierwsze posiedzenie Rady ds. Dostępności, rozpoczęcie prac nad projektem oświetlenia, opracowanie OPZ i przygotowanie szacowania zamówień, w tym sprzętu komputerowego.

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie