W najbliższy weekend dwa zjazdy Oświęcimskiego Uniwersytetu Młodego Odkrywcy
Data utworzenia: 11 lutego 2021r.
W sobotę 13-go lutego i niedzielę 14-go lutego odbędzie się piętnasty i szesnasty w cyklu II zjazd uczestników projektu Oświęcimski Uniwersytet Młodego Odkrywcy.
Spotkania dla wszystkich grup wiekowych rozpoczną się o 9.30 i skończą o 13.00 w budynku Collegium Primum w Małopolskiej Uczelni Państwowej im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu przy ulicy M. Kolbego 8 w Oświęcimiu.
W związku z zagrożeniem Covid-19 zajęcia odbędą się z zachowaniem wymaganych przez Sanepid środków ostrożności. Prosimy o przestrzeganie zasad uczestnictwa w zajęciach w ramach projektu OUMO (wymienione poniżej), zapoznanie się z nowym regulaminem, oraz wypełnienie dodatkowych dokumentów niezbędnych do kontynuacji Projektu (w załącznikach poniżej).
Zajęcia będą trwać w dwóch blokach po półtorej godziny. Przerwy odbywać się będą rotacyjnie.
Każda z grup zrealizuje każdego dnia po dwa tematy. Harmonogram spotkań dla wszystkich grup przedstawia się następująco:
SOBOTA 13 LUTY:
Tematy dla grup 6-9:
- Konstruowanie i programowanie robotów z klocków LEGO Education WeDo 2.0 – zajęcia z robotyki (część 1)
- Autoprezentacja w pracy przedsiębiorcy
Tematy dla grup 10-12:
- Projektowanie kartek walentynkowych
- Mathematics everyday and everywhere
Tematy dla grup 13-16:
- Pętle sterujące w kalkulatorze graficznym –elementy programowania
- Planeta tancerzy
Zakwalifikowani rodzice/opiekunowie prawni zapoznają się z następującą tematyką:
- Język empatii, czym jest i jak go stosować
- Jak stawać się lepszym rodzicem – ćwiczenia, warsztaty, przykłady
NIEDZIELA 14 LUTY:
Tematy dla grup 6-9:
- Konstruowanie i programowanie robotów z klocków LEGO Education WeDo 2.0 – zajęcia z robotyki – część 2
- Muzyczny spacer po niebie (Metoda Zoltad Kaodaly)
Tematy dla grup 10-12:
- Rękodzieło artystyczne – wielkanocne wianki z siana
- Wpływ reklamy na decyzje zakupowe konsumentów
Tematy dla grup 13-16:
- Aranżacje walentynkowe w kalkulatorze graficznym
- Wstęp do struktur danych, algorytmów i komputerowych języków programowania
Zakwalifikowani rodzice/opiekunowie prawni zapoznają się z następującą tematyką:
- Bezpieczeństwo sieci i systemów sieciowych – rzeczywisty nadzór na “wirtualnym małolatem” – część 1
- Bezpieczeństwo sieci i systemów sieciowych – rzeczywisty nadzór na “wirtualnym małolatem” – część 2
Zaktualizowany kalendarz spotkań w CYKLU II jest umieszczony na stronie Uczelni: https://uczelniaoswiecim.edu.pl/nowy-harmonogram-spotkan-ii-cykl/
Prosimy Rodziców/Opiekunów Prawnych o punktualne przybycie oraz odebranie dzieci. Nieobecność Uczestników prosimy zgłaszać na adres mlody.odkrywca@uczelniaoswiecim.edu.pl
Kolejne spotkania odbędą się w sobotę i niedzielę 20-go i 21-go lutego 2021.
Zasady uczestnictwa w zajęciach w ramach Projektu OUMO
- W zajęciach stacjonarnych w ramach projektu OUMO mogą brać udział uczestnicy bez objawów chorobowych, sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji domowej.
- Uczestnicy projektu są zobowiązani do wchodzenia na teren budynku wskazanym dla każdej grupy wiekowej wejściem. Uczelnia udostępni trzy osobne wejścia.
- Przy wejściu należy zdezynfekować ręce środkami odkażającymi dostępnymi na Uczelni.
- Na terenie Uczelni dostępne będą plakaty prezentujące prawidłowe mycie i dezynfekcję rąk.
- Każdy uczestnik ma obowiązek noszenia maseczki do momentu wejścia do sali.
- Zaleca się aby rodzic/opiekun prawny nie przebywał na terenie placówki jeśli nie jest uczestnikiem projektu. Wejście rodzica/opiekuna prawnego jest możliwe w uzasadnionych przypadkach. Na terenie placówki dozwolone jest krótkie przebywanie jednego z rodziców/opiekunów, który ma obowiązek nosić maseczkę i zdezynfekować dłonie.
- Zajęcia dla dzieci odbywają się w grupach liczących ok 12 osób, z zachowaniem zalecanej przez Sanepid odległości pomiędzy uczestnikami.
- Zajęcia dla rodziców/opiekunów prawnych odbywają się w salach wykładowych, z zachowaniem zalecanej przez Sanepid odległości pomiędzy uczestnikami.
- Grupy nie będą spotykały się na przerwach. Przerwy będą odbywać się rotacyjnie w wyznaczonych strefach, z możliwością pozostania w sali.
- Catering będzie pakowany do indywidualnych torebek spożywczych i rozdawany w sali.
- Uczestnicy nie będą zmieniać sali.
- W przypadku korzystania z materiałów dydaktycznych jak np. klocki lego We-Do, Edumatrix, itd. Uczelnia udostępni jeden zestaw klocków na osobę, bez możliwości wymiany/podziału.
- Po zakończeniu zajęć pomieszczenia będą czyszczone i dezynfekowane przez wyznaczonych pracowników obsługi.
- Uczestnik, u którego wystąpi temperatura, bądź inne objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, jest natychmiastowo izolowany, a rodzic/opiekun prawny informowany o stanie zdrowia dziecka.
- W przypadku kiedy rodzic/opiekun prawny nie wyraża zgody na udział w zajęciach z powodu zagrożenia Covid-19, uczestnik czy domownicy są w kwarantannie lub izolacji domowej, bądź jest nieobecny z innych niezależnych przyczyn, istnieje możliwość nadrobienia materiału w formie elektronicznej.
- W przypadku nieobecności uczestnika w zajęciach stacjonarnych, materiały z zajęć będą, każdorazowo po zajęciach, przesyłane na wskazany w formularzu zgłoszeniowym adres mailowy. Uczestnik ma obowiązek zapoznać się z materiałami, wypełnić testy przyrostu wiedzy i do dwóch tygodni po zajęciach odesłać je, zgodnie z instrukcją zawartą w korespondencji mailowej.